
Logo i logotypy firm
Projektowanie logo i logotypu poza oczywistymi zabiegami estetycznymi i technicznymi polega na tym, aby za pośrednictwem jego formy, symboliki, kroju pisma i zastosowanego koloru wyróżnić markę na tle jej konkurencji oraz podkreślić jej indywidualny charakter, który jest spójny z przekonaniami i potrzebami emocjonalnymi jej odbiorców. Wszystko to musi zostać wykonane na podstawie przyjętych celów wizerunkowych, zgodnych z wiedzą z zakresu projektowania komunikacji: kreowania wizerunku i stratyfikacji społecznej.
Specyfikacja
- Lata2013-2020
- Budżetod 100 zł do 4500 zł
- Format projektówSVG, EPS, PNG, JPG
- CelWyróżnienie marki na tle konkurencji, budowa porządanych skojarzeń i poprawa jej zapamiętywalności
Projektowanie logo i logotypów
Poza zaprojektowaniem wizualnej formy logotypu czy logo firmy, organizacji czy marki osobistej, z którą współpracuję, nierzadko podejmuję się rozpoznaniem konkurencji oraz oferty lub usług mojego klienta, a następnie kreuję odpowiednią nazwę jego marki. Zarówno projekt logo, jak i nazwa tworzona przeze mnie sprzyja osiąganiu założonych celów biznesowych dzięki wiedzy z zakresu komunikacji wizualnej, głębokiej znajomości stratyfikacji społecznej oraz ukształtowanej przez mnie zdolności do „decentracji”, czyli spojrzenia okiem i sercem pożądanego odbiorcy.
Zawsze po zakończeniu prac przesyłam gotowy projekt graficzny stworzonego logotypu w każdej możliwej i pożądanej formie – z tłem, bez oraz w wersji wektorowej. Dodatkowo dołączałam do niego wszelkie istotne informacje związane z jego poprawnym wykorzystywaniem oraz pliki dodatkowe, takie jak wykorzystane w projekcie kroje pisma. Wytyczne oraz kroje pisma przekazane wraz z projektem powinno się stosować we wszelkich przyszłych projektach graficznych marki.
Zobacz wybrane logo firm, organizacji i marek osobistych
Poniżej przedstawiam kilkadziesiąt z setek projektów logo, logotypów i nazw marek, które stworzyłem na przestrzeni ostatnich 11 lat swojej działalności kreatywnej. Pamiętaj, że to tylko kropla w morzu moich realizacji, a styl, kompozycja, proporcja i kolorystyka każdego z zaprojektowanych znaków dobierany jest pod wybraną grupę docelową, a nie fantazję artysty — innymi słowy, tak długo, jak projekt jest zgodny ze sztuką projektowania, nie istnieje brzydkie logo, ale bardziej lub mniej dopasowane do docelowego klienta.